درباره وبلاگ


دانشمدی آزمایش جالبی انجام داد. او در میان یک آکواریوم یک دیوار شیشه ای قرار داد، که آنرا به دو بخش تقسیم کرد. در یک بخش، ماهی بزرگی قرار داد وبخش دیگرماهی کوچی که غذای مورد علاقه ماهی بزرگتر بود. ماهی کوچک، تنها غذای ماهی بزرگ بود و دانشمند به او غذای دیگری نمی داد. او برای شکار ماهی کوچک، بارها و بارها به سویش حمله برد، ولی هر بار با دیوار شیشه ای برخورد می کرد، همان دیوار شیشه ای که او را از غذای مورد علاقه اش جدا می کرد. پس از مدتی، ماهی بزرگ از حمله و یورش به ماهی کوچک دست برداشت. او باور کرده بود که رفتن به آن سوی آکواریوم و شکار ماهی کوچک، امری محال و غیر ممکن است. در انتها دانشمند شیشه بین دو بخش آکواریوم را برداشت، ولی دیگر هیچگاه ماهی بزرگ به ماهی کوچک حمله نکرد و به آن سوی آکواریوم نیز نرفت. گرچه دیوار شیشه ای دیگر وجود نداشت، اما دیواری که در ذهن ماهی بزرگ ساخته شده بود.هیچگاه فرو نریخت، دیواری که از دیوار واقعی سخت تر و بلندتر می نمود و آن دیوار، دیوار بلند باور خود بود.
موضوعات
آرشيو وبلاگ


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 91
بازدید دیروز : 25
بازدید هفته : 91
بازدید ماه : 261
بازدید کل : 46565
تعداد مطالب : 178
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

تعبیر خواب

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
ســـــــرگــــــرمــــــی
بــــرتـریــــن ســـایـت مـطالـــب تـفــریحــــی , ســـرگـرمـــی و دانســـتنـی
شنبه 4 شهريور 1391برچسب:, :: 10:4 ::  نويسنده : NASEH

حالا که پای بشر بیشتر و بیشتر به سوی فضا باز می شود ناسا به فکر تامین اینترنت پرسرعت فضا هم افتاده و در حال آزمایش اینترنت ۱۰۰ مگابیتی است که از طریق لیزر کار انتقال اطلاعات را انجام می دهد.
این سیستم جدید طی چند سال آینده تحت آزمایش قرار میگیرد و قرار است که اینترنت پر سرعت را به دورترین نقاط کهشکان راه شیری برساند.

محققین ناسا می گویند در حال حاضر برای انتقال اطلاعات با امواج رادیویی فعلی حدود ۹۰ دقیقه طول می کشد تا تصاویر از مریخ به زمین برسند. اما با سیستم جدید لیزری این انتقال اطلاعات در کمتر از ۵ دقیقه انجام می شود. سیستم جدید از تعدادی تلسکوپ مخصوص، لیزر، آینه ها و ابزارهای محاسباتی ویژه استفاده می کند و ایستگاه های مخصوص دریافت این امواج در نقاط مختلف زمین برپا خواهد شد.

ناسا امیدوار است سیستم ارتباطی جدید بتواند به بهبود ارتباط بین فضانوردان و زمین و همچنین کنترل ربات های مریخ نورد کمک زیادی بکند و در عین حال این یک زیرساخت ارتباطی مهم برای برقراری تماس از فواصل بسیار دور به حساب می آید. احتمالا شما هم از وضعیت اینترنت فضانوردان خبر دارید؟ از طرف دیگر اینترنت لیزری اگر در عمل کارکرد مناسبی داشته باشد می تواند جایگزین اینترنت های ماهواره ای فعلی بشود که در حال حاضر زیاد هم پرسرعت به حساب نمی آیند.



 

پدر وب دنیا تیم برنرز لی به عنوان خالق این فناوری اولین وب‌سایت دنیا را در سال ۱۹۹۱ راه اندازی کرد. CERN توانسته یک کپی از نسخه سال ۱۹۹۲ آن را حفاظت کند که در نوع خود کار ارزشمندی است. حتما کنجکاو شده‌اید! در ادامه مطلب می‌توانید آن راببینید و با وب‌سایت‌های بزرگ امروز چون فیس‌بوک و آمازون و ... مقایسه نمایید، تا متوجه پیشرفت دنیای وب طی ۲۰ سال اخیر گردید.
بیش از دو دهه قبل، اولین صفحه وب دنیا راه‌اندازی شد و اگر خیلی کنجکاوید تا ببینید اصل این وب‌سایت در سال ۱۹۹۱ به چه شکل بوده است، CERN آن را حفظ کرده، تا شما هم از مشاهده آن بی‌بهره نمانید. این سایت که توسط تیم برنرز لی روی یک کامپیوتر NeXT خلق شده بود، محلی برای یافتن اطلاعات درباره شبکه گسترده جهانی (WWW) بود که در آن زمان یک فناوری جدید و هیجان‌انگیز محسوب می‌شد.

نسخه حفاظت شده مدتی است که در دسترس عموم قرار دارد، اما دقیقا مشابه نسخه اولیه در سال ۱۹۹۱ نیست. CERN می‌گوید که این یک کپی از سال ۱۹۹۲ است و تغییرات به وجود آمده، همراه با توسعه پروژه WWW به طور روزانه روی اطلاعات موجود در این صفحه اعمال شده‌اند.متاسفانه هیچ تصویری از صفحه اصلی وجود ندارد. اگر نگاهی به این وب‌سایت بیاندازید متوجه می‌شوید که ویژگی‌های مدرنی مثل تصویر در آن وجود ندارد، و این موضوع به خوبی به ما یادآوری می‌کند که وب، در این زمان نسبتا کوتاه تا چه حد رشد کرده است. همچنین این ماجرا یک نمونه عالی از حفظ و نگهداری اسناد در عصر دیجیتال است.

www.w3.org/History/19921103-hypertext/hypertext/WWW/TheProject.html



صفحه قبل 1 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب